Powered By Blogger

duminică, 15 februarie 2015

ALEGEREA INSPECTORULUI GENERAL - GENERAL ADJUNCT LA ISJ ȘI A DIRECTORULUI CCD

„OMUL SFINȚEȘTE LOCUL” și „OMUL POTRIVIT LA LOCUL POTRIVIT” – sunt două axiome din tezaurul înțelepciunii populare românești. E bine să ții cont de ele întotdeauna dacă vrei să ai sorți de izbândă în ceea ce întreprinzi.  CINSTEA și MERITORCRAȚIA!
Mai întâi un scurt istoric al problemei în discuție. Încă din timpul ministrului Daniel Funeriu se impunea, chiar prin noua lege a educației, stabilirea corectă a oamenilor pe posturile de conducere, pentru a se încheia odată pentru totdeauna fluctuația mult prea mare a celor chemați să aplice legea. Și atunci, ca și acum, necazul e că, în genere,  „politicul” nu acceptă certitudini și nici specialiști cinstiți și adevărați ca manageri de instituții pe 4 sau 5 ani! Ah, un om sau oameni de-ai lor, cu structură de salcie, DA! Alții nu, nici într-un caz! Cu rare, extrem de rare excepții. Nu are sens să mai insist fiindcă știm cu toții ce s-a întâmplat cu vestiții „șefi de deconcentrate” , ba la birou, ba acasă. 



Cu procese câștigate și cu situația hilară de a avea 2 sau mai mulți șefi concomitent! Lucram la ISJ BN când am fost efectiv pe teren pentru popularizarea și discutarea LEN/Legii educației naționale/. Și eu,  alături de foarte mulți colegi din sectorul meu am fost de părere că „șefii trebuie aleși de oameni” și nu numiți sau scoși din „jobenul” unui concurs în 90% din cazuri, „aranjat”! Din nefericire nu s-a ținut cont de propunerile noastre iar legea a apărut cum o știm. În baza acesteia d-l Daniel Funeriu a emis  OMECTS  nr.5557/07.10.2011, urmând a se trece la fapte. Au intervenit însă schimbările din 2012, 2013...alegerile din 2014 și acum, în 2015,  brusc, totul se rezolvă rapid, fără gălăgie, dacă se poate fără să se știe!  Fără precedent! Vă rog să observați rapiditatea și celeritatea rezolvării situației:  în 4 februarie 2015 se dă ORDINUL  Nr. 3169 privind modificarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.557/2011 și se și publică în MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din  6 februarie 2015, / EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE/ adică 2(!sic) zile mai târziu!!! Doamne ce grabă mare! Semn că se poate întâmpla o cădere de guvern și atunci „oamenii noștri trebuie puși la scuteală”/vorba unui amic politician!/. În nota nr. 75/DGMRS/02.02.2015 și adresa nr. 109/DGMRS/06.02.2015, transmisă inspectoratelor școlare sunt date toate detaliile. Uluitor: înscrierea trebuie  să se finalizeze până în 23 februarie a.c.... astfel, simplon, noii generali și directori CCD vor fi unși pe posturi înainte de Paști cu siguranță! Nu vă mai plictisesc cu celelalte documente. Le găsiți pe site-ul ISJBN, pagina principală : Anunţ 9-02-2015 - Metodologia de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcției de inspector școlar general din inspectoratele școlare și documente necesare pentru concurs descarcă aici.
Ce-i de făcut? E clar că trebuie acționat repede!
Din multele documente înșirate în opisul din nota nr.75 aș reține ca bune pentru suport de discuție, Fișele celor 3 posturi, Declarațiile pe proprie răspundere, Vechimea, de completat, la limba străină,  Atestat Cambridge sau DELF B2 etc. Aș adăuga o CARACTERIZARE adevărată a unui psiholog și pe cea a colegilor din catedra de la școala de unde provine -  la capitolul Cinste plus pregătire profesională adevărată !...Se mai pot discuta și alte aspecte.
Cum se va proceda?
Vom face demersuri la Președinție, Guvern, Parlament și, dacă nu se rezolvă vom recurge la presiuni pe lângă Comisia de resort a UE + presa internațională...Astfel d-l ministru al ECȘ - Sorin Mihai Cîmpeanu, va mai face o modificare care să cuprindă toate cerințele unei Alegeri corecte, obiective a viitorilor conducători ai învățământului județean din România. Câteva detalii pentru discuții:
Sunt în județul nostru aprox. 355 U.I., adică la o marjă de reprezentare de 1 la 20, nu pot fi mai mulți de 1500-1800 de delegați. Este necesară Sala polivalentă din Bistrița, o zi, între orele 9,00 – 20,00. Se vor constitui: O comisie de prezență, formată din inspectorii școlari și directorii U.I. din municipiu, o comisie de organizare, prezidată de decanul de vârstă al corpului profesoral, și cu reprezentant al MECȘ, ca observator ; o comisie de validare coordonată de inspectorul școlar de management instituțional și de juristul ISJ și o comisie de votare, coordonată de inspectorul școlar al controlului calității.  Separat se constituie un secretariat al Adunării generale elective a cadrelor didactice din județul Bistrița-Năsăud, coordonat  de inspectorul de resurse umane al ISJ. Fiecare candidat își pregătește programul managerial pe 4 ani , în mai multe exemplare, pe care le lasă spre consultare  la comisia de prezență și la secretariat. Comisia de validare primește și validează dosarele candidaților. Fiecare candidat are la dispoziție 15 min. pentru a explica de ce vrea să fie ales. Se admit încă 5 min. pentru răspunsuri la max. 3 întrebări. Se consultă sala dacă nu mai sunt și alți candidați. Se trece apoi la completarea, în ordine alfabetică a trei buletine de vot/ IȘG, IȘGA și Dir CCD/. Se imprimă atâtea buletine de vot câți participanți votanți sunt în sală. Sunt pregătite 10 cabine de vot și 3 urme. Fiecare delegat se prezintă cu B.I. sau C.I. la comisia de votare. Ridică cele 3  buletine de vot. Intră în cabină. Votează punând un X  în căsuța cadidatului agreat. Împătură buletinele și  le introduce în cele 3 urme corespunzătoare. Semnează în tabel și-și ridică actul de identitate. Comisia de votare ia urnele, după încheierea activității și într-o zonă vizibilă a sălii, fără accesul altora, aranjează și numără buletinele de vot. În prezența, la urmă, a președintelui comisiei de validare, redactează procesul verbal final. Apoi citește la microfon câștigătorii scrutinului. Președintele de onoare dă cuvântului noului Inspector școlar general, etc. Toate aceste acte se vor asambla în biblioraftul Adunării generale elective 2015. In baza acestora se emite contractul de management pe o durată de 4 ani semnat de Președintele comisiei de organizare, decanul de vârstă al corpului profesoral, și noul inspector general, respectiv inspector general adjunct sau director CCD. Desigur sunt multe alte detalii pe care nu le-am trecut acum aici dar care sper să rezulte și din punctul dumneavoastră de vedere. Vă aștept cât mai curând propunerile și obiecțiile. Nu de alta, dar dacă nu ne grăbim nu o să mai avem „obiectul muncii”. Cu gânduri numai de bine,

Mircea Seleușan-Bătrânu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu