Powered By Blogger

joi, 10 decembrie 2015

OPINII - OPINII - OPINII - OPINII - OPINII - OPINII - OPINII - OPINII

Readucem în actualitate această RUBRICĂ. E absolut necesară. Vă rog pe cât mai mulți DASCĂLI XXI să vă aduceți contribuția...

Direcția  MH - adică a „Mișcării Hârtiilor”

 Cel mai frumos mod de a ține dascălii ocupați, este să facă hârtii, neglijând, astfel, problemele importante cum ar fi EDUCAȚIA!
- Cel mai eficient mod de a-i dezbina, este să le apreciezi valoarea în funcție de cantitățile de hârtii adunate și punctate!
- Cel mai subtil mod de a-i cataloga ”tâmpiți”, este să-i pui să scrie tot ce fac, ce vor face și ce n-au făcut niciodată!
- Cel mai denigrator și jegos mod de a-i manipula, este să formezi mai multe comisii decât numărul angajaților pe posturi didactice și să le dai funcții în cel puțin jumătate din ele. Tot aici se încadrează și obligația dascălului de a-i ține pe elevi în școli, instituționalizați, fără a avea drepturi cât aceștia!
Vezi admiterile în licee pe baza unor rezultate de neimaginat!

- Un paradox de actualitate este acela că, după ce SISTEMUL ți-a pus în brațe, la nivel liceal, un elev de 2 la admitere, îți cere explicații de ce nu și-a luat bacul, îți cere programe de consultații și planuri remediale!
- Cei mai ”simpatici” mi se par cei care se ocupă cu ducerea la îndeplinire a celor menționate mai sus! Mă întreb, cât de departe ar fi în stare să meargă?
Mă întreb, pe dracu'! ȘTIU!
GRIGORE COTUL







COMENTARII:

Calini Liviu: Hartii fara acoperire avem multe . Caractere avem putine. Ce caractere formam la elevi fara nici o responsabilitate.Rolul esential al scolii ,,Ierarhizarea societatii dupa inteligenta,munca ,si responsabilitate" a DISPARUT cu desavarsire din scoala romaneasca.
Mircea Seleusan-Batranu :E din nefericire PURUL ADEVAR! Am sa adaug, in curand si alte aspecte ... la fel de dure. Sunt convins ca daca mai vrem sa avem la nivel national SCOALA!/ nu vorbesc de liceele de elita, nesemnificative pentru intreaga "populatie scolara"/trebuie sa mergem pana la capat: ori se rupe hamul, ori...!

Doina Minodora Petrean : Cât adevăr ,din păcate nu citesc si cei care "iubesc"hârtiile .

***

„Nu mai trageți în pianist” că rămâneți fără… muzică!



Traduc. Învățătoarea din Cluj – vinovată! După unii ar trebui să fie linșată. Omorâtă cu pietre în piața publică. Iată că și învățătoarea din Brăila, „vânată” de mai multă vreme, a căzut până la urmă în plasa părinților puși pe răzbunări sadice! Afară și cu ea! „Vrăjitoarea” cum o numea fără rușine un „postac”!
Departe de mine gândul că atitudinea și limbajul acestor doamne sunt corecte, în secvențele audio-video înregistrate. Nu. Nu poți fi de acord cu așa ceva.
Ceea ce face ca totul să pară a fi un vis urât e că aceste întâmplări au loc în secolul XXI când nutrim atâtea speranțe de schimbare în bine a vieții noastre. Presa, media în general nu vrea să rețină decât spectaculosul, elementul de senzație. Asta face rating, nu?! Dar cauzele? Antecedentele? De ce am ajuns cu învățământul la un nivel atât de jos? De ce Dascălul este azi „un străin” în propria școală? Orice neavenit de pe stradă, pretextând că e „părinte” – cu siguranță nu e defel! – emite pretenții și-i cere socoteală, în sala profesorală(!) dascălului, fără rușine, pe un ton imperativ: „ți-am dat copilul, crește-l!”. Nu contează că nu au, nici părintele, nici copilul, cei „7 ani de acasă”! De obicei asemenea discuții sunt lungi, penibile. În loc să fie apărat, profesorul se simte brusc abandonat de întregul sistem: lucrătorii din poliție / dacă ai de a face cu țigani, nu așa oricum, ci din ăia răi, răi de tot, cum se mai întâlnesc și pe la noi!/ se fac că „plouă”. Direcțiunea, ce poate să zică? Țiganul e în stare să sară la bătaie, mai ales dacă a luat un cincizeci de tărie! Inspectoratul școlar e… departe și, din principiu + sfânta comoditate, dă dreptate „părintelui”! Și uite așa, cele două cadre didactice se pomenesc cu dosar penal și au de a face cu justiția după o muncă de 20 – 30 de ani!
Ce nedreptate și câte vieți distruse!
Colegele mai tinere își pun problema să plece din învățământ…Mă și gândeam la „trasul în pianist”!
De ce?
Fiindcă școala nu mai e Școală!
Dascălii nici măcar nu mai sunt consultați. Ordine peste ordine. Sunt îngropați în hârtii, situații etc. Vorbim de școală OBLIGATORIE!!! O prostie comunistă perpetuată, pardon „rostogolită”, tot din comoditate, până azi!
Copiii trebuie stimulați, nu obligați să vină la școală! Să readucem în actualitate bunul proverb românesc: „Ai carte, ai parte!” Clasele să fie constituite în jurul a 15 elevi. Nici într-un caz 25-30 de elevi! Nu au ce căuta într-un colectiv NORMAL, elevi cu CES cu ADHD sau alte deviații comportamentale! În școală trebuie respectată DISCIPLINA! Cine nu se încadrează trebuie sancționat și dacă nu acceptă rigorile școlii trebuie DAT AFARĂ DIN ȘCOALĂ! Vrea să se îndrepte, atunci se va putea înscrie anul următor la altă unitate de învățământ. NU vrea. Foarte bine. Nu va mai avea dreptul să fie primit nicăieri! Rămâne cu atâtea clase câte a reuști să facă și va lucra la „munca de jos” până la adânci bătrânețe. Numai așa vor învăța și ceilalți elevi că nu-i de glumă!Ori își văd de treabă, ori pleacă de bună voie în altă parte...Pentru cei extrem de violenți sun necesare școli de reeducare, de „corecție”dar nu cu duritate, ci „prin muncă” și recompense cinstite! Nu bătaie sau alte privațiuni! Sunt convins că munca e cel mai bun antidot împotriva huliganismului și a tuturor actelor antisociale! Nu înțeleg ce așteptăm pentru a-i pune pe toți aceștia la treabă!
Vreau de asemenea să atrag atenția asupra uzurii nervoase care afectează toate cadrele didactice, indiferent de sex. Este o mare anomalie să pui semnul de egalitate,iertați-mă, între un pădurar, instalator sau altă profesie „fizică” cu cea de profesor. Îi pensionezi pe toți la 65 de ani! E nedrept. Cred că în învățământ e suficient 60 de ani la femei, respectiv 63 la bărbați! Cred că ar intra în pensie mai sănătoși și s-ar bucura un pic mai mult timp de banii primiți după 35 de ani de muncă! În plus s-ar reduce și derapajele de tipul celor de la Cluj și Brăila.
Ar mai fi o discuție întreagă despre curriculum, răspunzând la întrebarea pentru ce-i pregătim pe elevi, după absolvire!, despre programe și manuale, despre alegerea organelor de conducere ș.a.m.d. Despre toate acestea însă, întru-un viitor articol.


Mircea Seleușan-Bătrânu
Comentarii:

Lui Costea IonVeronicăi Manuela, lui Arapu Leonel-Cristian şi altor 16 le place asta.
Comentarii
Grigore Cotul Foarte bine punctat, d-le Mircea Seleusan-Batranu! Treaba-i că, deși avem ziariști în grupul ăsta, n-o să vedem subiectul ăsta pe ”blogul” lor! Noi, n-avem bani să le dăm să publice niște păreri pertinente și niște fapte reale ale școlii! În schimb, or...Vezi mai mult
Mircea Seleusan-Batranu DE ACORD. CORECT.EU CONTINUI SA SPER CA...SPERANTA DE AIA A LASAT-O BUNUL DUMNEZEU CA SA MOARA ULTIMA! MAI AVEM PANA ACOLO...
Grigore Cotul Corect! Mai avem până acolo, numa' să nu ne dea greața-n hepatită! emoticon smile
Grigore Cotul ... și încă ceva! Cum ar rezista aceste instituții (ISJ-uri), dacă nu prin ”proliferarea” birocrației!? Inspecția - ca argument de dezvoltare a dascălului, mișcarea personalului, metodiștii și un anume secretariat, s-ar dovedi suficiente! Dar, cine dracu', își taie creanga de sub picioare? Dacă ne putem (auto)centra, de ce să ne descentralizăm? Chiar de kiki? emoticon grin



Un comentariu:

  1. Apoi asta e adevarat ce spun toti colegii de mai sus cam toata lumea ne pune la zid si mai rau chiar dintre colegii nostri , faciliteaza unii elevi care isi bat joc de cadrele didacticepe care nu le suporta,,,,,sincer cel mai rau e sa fi dascal , si mai ales in Romania

    RăspundețiȘtergere