Powered By Blogger

miercuri, 18 martie 2015

DE CE NU E BUN "CONCURSUL" IN INVATAMANT?!


POVESTEA concursului de la Ministerul Educației, în detalii, un secretar de stat despre Botezatu: Ce caută și ăsta aici?!
La o zi după ce a participat la concursul pentru funcția de inspector școlar general, Daniel Botezatu a ieșit public și într-un mod extrem de laborios a povestit pas cu pas cum a decurs examenul și dedesubturile la care, noi mulțimea, nu avem acces. Iată scrisoarea deschisă postată în spațiul public de profesorul doctor în istorie de la Colegiul Național Mihai Eminescu:
Am plecat la acest concurs nu neapărat precum mielul la tăiere
Nici nu am revenit bine la Botoșani și ”postacii”, fie ei pesediști sau gură - cască a căror singură ocupație bugetară e aceea de a arunca lături peste tot, au început să comenteze participarea mea la concursul pentru ocuparea funcției de inspector școlar general.



Țin să precizez, de la bun început, că am plecat la acest concurs nu neapărat precum mielul la tăiere, dar conștient de șansele redusa de reușită ale mele. Eram cel ce reprezenta anti-sistemul, în viziunea unora din cei aflați la putere eram Antichristul. Dar nici nu puteam lăsa ca lucrurile să evolueze în același sens precum înainte de 1989 când, cei de vârsta mea își amintesc, mergeam la vot și puneam ștampila pe singurul nume aflat pe buletinul de vot, numele membrului PCR.



Eram prevenit de ceea ce se întâmpla la minister din zvonurile care arătau că procentajul de reușită era, până la data participării mele, de circa 20%. Adică unul din cinci candidați picase concursul. Erau printre ei și inspectori școlari generali în funcție, membri PSD, ceea ce-mi dădea iluzia unui concurs corect. A fost o simplă iluzie…Discursul de dinainte de concurs al secretarului de stat pentru învățământ preuniversitar, Vasile Șalaru, întărea convingerea imparțialității.
Eram primul județ în care exista mai mult de un candidat admis
Și a venit prima probă, cea scrisă, cu 10 întrebări, toate dintr-un singur domeniu, management școlar, dintr-o singură carte, editată în două volume, avându-l ca și coordonator pe distinsul Șerban Iosifescu, un nume de referință din domeniu. Nimic din întrebări legate de legislație, nimic din Legea Educației, din Codul Muncii, din Legea calității în învățământ, din alte multe referințe bibliografice solicitate. Am obținut la această probă 37 de puncte, iar d-na inspector școlar general, Mihaela Huncă, a obținut 39 de puncte. Asta însemna că mergeam amândoi mai departe, eram primul județ în care exista mai mult de un candidat admis pentru următoarele probe, motiv pentru care secretarul de stat ne-a și felicitat.

Din acest moment, după acest test obiectiv, urma să-și intre ”în mână” comisia de examinare. Președintele comisiei era domnul secretar de stat Șalaru. Membru al Partidului Conservator, acela condus de pușcăriașul Voiculescu, fost inspector școlar general adjunct la Iași, de unde a fost propulsat în funcția de secretar de stat la educație. Mai multe despre dl puteți afla accesând aceste link-uri:

http://www.barfadeiasi.ro/…/ce-halca-grozava-prins-vasile-…/,

 
http://www.evz.ro/seful-pc-iasi-vasile-salaru-consilier-la-…. 


Din comisie mai făceau parte un director din minister, de la Direcția minorități, care a fost și cel mai imparțial, apoi inspectorul școlar general din Cluj, Valentin Cuibus (consilier județean PSD, fost prefect PSD de Cluj – iată-i Declarație de avere și interese - http://www.isjcj.ro/…/Declaratii…/2013/CUIBUS%20VALENTIN.pdf ), inspectorul școlar general din Olt, doamna Felicia Man, vajnică membră a PSD (http://linia1.ro/generalul-felicia-man-a-venit-la-urzica-c …/, http://www.ziaruldeolt.ro/…/607-felicia-man-a-gre%C5%9Fit-i… ,), aceeași doamnă care afirma în septembrie anul trecut că manualele școlare nu sunt obligatorii!! (http://www.concretinolt.ro/…/felicia-man-sefa-isj-olt-soch …/). Last, but nost least, al cincilea membru al comisiei, inspectorul școlar general de Neamț, domnul Vasile Stan, neoficial picat la concurs în data de 11 martie, oficial retras pe motive de sănătate (http://www.ziarulderoman.ro/…/inspectorul-general-viorel-s…/ ).

Apropo, dl secretar de stat Șalaru a spus, de la bun început, că aceia dintre colegi care nu obțin punctajul necesar pentru a merge la următoarele probe au la dispoziție două variante: să meargă mai departe, caz în care li se afișează punctajul și se va afla că au picat, sau să depună o cerere către comisia de concurs, după ce au picat, prin care anunță că se retrag pe motive de sănătate. Cum s-a întâmplat cu domnul de la Neamț, bănuiesc și cu doamna Man, care nu apare că ar fi picat. Cum s-a întâmplat și în seria mea de concurs, unde mai mulți candidați, dintre care doi inspectori școlar generali în funcție, ”s-au dat loviți” după ce au picat proba scrisă, semnând declarația că se retrag.
Reprezentam mai mult decât onorabil județul Botoșani
După proba scrisă am fost admiși mai departe eu și dna Huncă, un coleg din alt județ și o dnă de la Buzău, în condițiile în care inspectoarea generală de la Buzău picase. Sau s-a îmbolnăvit, mă rog. Rămăsesem patru din opt. Ne-am felicitat reciproc, eu și doamna Huncă, pentru că dincolo de opțiunile politice diferite am fost colegi la ISJ și reprezentam mai mult decât onorabil județul Botoșani, cu un procentaj de 100% reușită.

Din acest moment a început mașinăria. Metodică, rece, bine calculată, vorace, machiavelică, fără menajamente. Doamna de la Buzău, o învățătoare dintr-o localitate rurală aflată la 50 de km de municipiul reședință de județ, a fost picată la proba de evaluare a CV-ului, unde a obținut sub 7 puncte. Bang, bang! Asta deși proba de CV trebuia să fie ultima din concurs. A picat și colegul celălalt rămas în cursă, la proba de interviu, luând nota 6, când minima de promovare era 7.
La interviu, când am intrat, m-am izbit de un zid de ostilitate.
Știam deja că la CV obținusem 41,25 puncte din totalul de 50 de puncte, sub punctajul obținut de doamna Huncă. După 10 minute, în care mi-am prezentat oferta managerială, am prezentat-o liber, fără calculator sau alte auxiliare, moment în care unul dintre membrii comisiei a recunoscut că e o ofertă proprie, nu una copy-paste ( se pare că unul dintre candidați venise cu un plan managerial care îi aparținea chiar unui membru al comisiei, de aici și remarca), patru dintre cei cinci membri ai comisiei mi-au adresat câte o întrebare, fiecare răspuns care li se părea corect urmând a fi notat cu câte un punct. Sigur, am intrat în discuții cu domnul secretar de stat, care când i-am spus că în calitate de inspector școlar general voi întări relația cu părinții mi-a reproșat că prioritari sunt inspectorii școlari, de parcă ISJ ar fi un turn de fildeș intangibil la realitățile educaționale din jur. Domnule secretar de stat, nu puteți nega, interviul a fost înregistrat audio, vă amintiți? După cum vă amintiți și afirmația că de ce tocmai cu părinții să fac parteneriat, când sunt părinți care îi denunță sau îi reclamă pe profesori pentru diferite culpe? Repet, totul e înregistrat, sau sper că mai este. Dar am martori în acest sens, așa că…
M-au întrebat ironic dacă sunt mulțumit
În fine, la CV nu mi-a fost punctată participarea la câteva zeci de proiecte, unele dintre ele proiecte-pilot naționale, precum ”Educație pentru sănătate în școala românească”, sau ”Educație pentru cetățenie democratică”, sau ”Avocatul elevului”, sau faptul că am fost membru în Comisia națională pentru elaborarea programelor școlare la Istorie, spunându-mi-se că acest aspect intră la domeniul membru în Consiliul consultativ. Le-am atras respectuos atenția membrilor comisiei că ministerul educației nu are consiliu consultativ și că, dacă e nevoie, putem merge la biroul aflat alături, unde lucrează inspectorul școlar general de specialitate Istorie din MECS, pentru a se lămuri și ei. Abia atunci au catadicsit să arunce, precum o ciozvârtă, încă 1,25 p (câte 0,25 puncte de persoană), întrebându-mă ironic dacă sunt mulțumit. În final, în ciuda tuturor intențiilor probabile ale lor, am obținut 37,5 puncte la proba de interviu, cu 2,5 puncte mai mult decât îmi era necesar pentru a fi declarat admis și aici. Insuficient, însă, pentru a câștiga.
”Ce caută și acesta pe aici”?
Am aflat că după ce am părăsit sala, secretarul de stat s-ar fi exprimat cumva ireverențios la adresa mea, ceva de genul ”ce caută și acesta pe aici”, moment în care ambii lideri județeni de sindicat, doamna Nacu și domnul Axinte, i-au transmis că au o percepție greșită asupra persoanei mele, arătând faptul că sunt profesor la cel mai bun liceu din județ și că am o reputație morală și profesională incontestabilă. Abia atunci domnul Șalaru a făcut pasul înapoi, afirmând ceva de genul că e posibil să se fi înșelat. Mulțumesc, pe această cale, amânduror lideri de sindicat!
Sunt asemenea unui fitil la un butoi cu pulbere
În final, a câștigat doamna inspector școlar general în funcție, Mihaela Huncă, pe care am felicitat-o și căreia i-am urat succes. Mi-am atins și eu obiectivul, acela de a face opoziție sistemului, în primul rând, iar faptul că sistemul nu a reușit să mă îngenuncheze, picându-mă la examen, mi-a întărit încrederea în mine. În mine, nu în sistem! Prezența mea nu a legitimat acest concurs, cum afirmau unii postaci. Dimpotrivă, prin afirmațiile care pot fi probate, îl decredibilizează. Sper ca aceste afirmații ale mele să ajungă în presa națională, pentru că sunt asemenea unui fitil la un butoi cu pulbere. Ele înlătură cortina îndărătul căreia caracatița PSD caută să monopolizeze sistemul de educație.

Și ca să închei, sunt mândru că, până în prezent, sunt singurul contracandidat din țară,la actualii inspectori școlari generali, care am fost declarat admis la toate probele. Și în condițiile date, vă asigur fără lipsă de modestie, e lucru mare.
Prof. dr. Daniel Botezatu,
candidat fără șanse la funcția de inspector școlar general

/ din http://www.botosaneanul.ro/stiri/povestea-concursului-la-ministerul-educatiei-in-detalii-un/#.VQiSH1kOMtY.facebook /

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu